torsdag 7 maj 2015

Muskelmat och extra träning

Mötet med handledaren igår gick bra. Han hade en hel del saker som han tyckte att jag kunde göra annorlunda men han sa också att han inte hade några tveksamheter över att jag skulle ro det här i hamn. Det känns ju superskönt! Så nu sitter jag och försöker göra om mitt arbete enligt dem förslag som min handledare gav mig igår. Det blir mycket olika färger på texten i arbetet för att försöka bryta ut delar som ska bli en förbättrad helhet. 

Blå, turkos, grön, röd, guld, lila.. 

Klockan har precis passerat lunch här hemma. Igår lagade jag 16 pannbiffar på ca 1 kg nötfärs. Det blev fyra matlådor med fyra pannbiffar i varje låda. Dessa fyra pannbiffar borde rimligtvis väga runt 250 gram om de är någorlunda lika i storleken och det betyder att jag får i mig ca 47,5 gram protein bara genom att äta biffarna (nötfärs ger 19 g protein per 100 g). Det är riktigt bra muskelmat det! 

Pannbiffar med ris, salsa och gurka. 

Bra muskelmat behövs för nu har jag börjat ledsna på att vara en som inte klarar en riktigt pull-up eller som inte orkar genomföra särskilt många pull-ups i rad med hjälp av band utan att bli HELT JÄKLA SLUT! Jag kan göra cirka 10 i rad med hjälp av band sen går det bara två åt gången. Jag blir helt stum i kroppen. Därför satte jag ihop ett litet program som jag tänkte köra varannan dag här hemma. Programmet innehåller både kettlebellsvingar och armhävningar men framförallt handlar det om att bara hänga fritt i luften för att bygga upp styrka nog att orka en pull-up. Mitt mål är att klara min första riktiga i sommar. Har inte bestämt något bra datum än. Återkommer om det. 

Tänker hänga här tills jag kan.. 

Inga kommentarer: