torsdag 26 mars 2015

Mycket fint att se fram emot

I måndags hade vi vårt slutseminarium i den nuvarande kursen och resten av veckan har vi fått tid till att skriva på det PM som ska examinera oss helt och hållet från samma kurs. Detta PM ska vara inne senaste söndag. Idag är det torsdag. Och jag är REDAN KLAR! Det var längesen jag blev klar med ett arbete så länge innan utsatt tid. Känner mig grymt awesome just nu. Jag låter arbetet vila tills imorgon när jag kan läsa igenom det med lite nya ögon. Efter det ligger ALL fokus på examensarbetet fram till sommaren. Så himla SKÖNT!

Har så mycket kul att se fram emot just nu. Även om examensarbetet antagligen kommer få mig att både skratta och gråta ser jag ändå fram emot att få sätta igång. Sen har jag och min bästaste klasskamrat Karolina bokat en resa till Sardinien i maj. Det blir en belöning till oss båda för ett väl utfört examensarbete (får vi hoppas). 




Ser väl rätt så okej ut?

Några helger innan resan till Sardinien ska jag springa Action Run i Borås. År 2013 sprang jag Tjurruset i Sthlm, år 2014 var jag i Norrköping och sprang Superior Race så jag var bara tvungen att anmäla mig till något lika galet i år igen. På Tjurruset sprang jag och Lina 10 km genom skog, träsk, och sandgropar samt simmade i en bäverdamm. På Superior Race badade jag isvak och brottades med gladiatorer. I Action Run springer man 7,5 km hinderbana där ett av många hinder är att hoppa över eld. Ska bli förbannat kul!  



Men allra närmast har jag lite ledighet att se fram emot i påsk. Skolan vilar ju egentligen aldrig men påsken är ändå helig på något vis. Efter en lång vinter behövs ett par extra dagar för att hinna ladda batterierna och sedan ge järnet. Jag har även begärt lite ledigt i sommar och jag hoppas att jobbet vill bevilja det eftersom jag redan nu börjat planera en liten tripp genom Sverige. Som sagt, har mycket kul att se fram emot. Det bästa med examensarbetet är att man ansvarar själv för hur man använder sin tid. Jag är inte beroende av någon annan som man ofta är i andra kurser i programmet. Min vår kommer att bestå av plugg och träning. Det kan ändå bli rätt så awesome. 


Inga kommentarer: