tisdag 17 mars 2015

Vardagen just nu

Skolan tar mycket plats just nu. Väldigt mycket plats. Oftast så börjar jag min skoldag redan vid halv sju på morgonen, pausar för lite lunch mitt på dagen samt en snabb promenad sedan plugg igen fram till middag och sen oftast en liten stund till på kvällen. Ibland sträcker sig skoldagarna till sju-åtta på kvällen. Egentligen inte okej. Men ändå helt okej. 

Vi har haft två tunga kurser på avancerad nivå, men om mindre än två veckor drar mitt första examensarbete igång och jag är heltaggad. Examensarbetet motsvarar en C-uppsats och ligger på grundnivå 2 vilket inte har samma höga krav som kurserna på avancerad nivå. Men till hösten ska ett andra examensarbete skrivas, motsvarande en D-uppsats, på avancerad nivå. Det är nytt i lärarprogrammet att skriva två examensarbeten. Tidigare skrevs det bara ett. Lärarna på Högskolan tycker att det är "lyllos oss" som får skriva två. Det känner jag mig ytterst tveksam till.  



Jag ligger i och tränar crossfit så ofta jag kan. Passen ger mig en så nedrans träningsvärk att det ibland måste gå 4-5 dagar mellan passen för att kroppen ska orka återhämta sig. På fotbollsträningarna befinner vi oss just nu ute på konstgräset istället för inne i trånga lägerhyddan. Det är kul men otroligt slitsamt för kroppen. Jag kände mig positiv inför årets fotbollssäsong men efter helgens träningsturnering vet jag inte hur kroppen ska orka spela. På något sätt måste det gå. Fotboll är ju så förbannat kul. 



Nu behöver jag återgå till min plugg-bubbla. Slänger in en sista bild på mig och världens bästa lilla tjej. Denna lilla tjej blir för övrigt 2 år imorgon. Två väldigt fina år med dig. Är så tacksam att just lilla du kom och förgyllde våra liv.  

Inga kommentarer: