torsdag 18 juli 2013

På en filt bredvid sitt hjärta

De senaste dagarna har varit så bra att jag har svårt att sätta ord på dem. Bara jag och Benny, på äventyr eller hemma i lugnet. Utan att överdriva är det en av de bästa veckorna på hela året. Vi har inte ägnat så här mycket tid åt varandra sedan Benny blev tränare åt MIF förra hösten. Nu när fotbollen drar igång i helgen igen kommer det faktiskt att kännas lite tomt. 

Dagen tillbringade vi nere vid Hosjön på en varsin filt med en picknickkorg. Det blåste men solen tog rejält ändå. Livet blir så enkelt och fint på en filt med sitt hjärta och bästa vän bredvid. 


Nu till kvällen har Benny och hans grabbar fystester i Eskilstuna. Själv har jag varit på gymmet för första gången på 1,5 vecka. Det var varmt men så himla skönt. Under veckan har jag även tagit tag i de dåliga matvanor som lätt uppkommer under lediga dagar och det sockerberoende jag lyckats skaffa mig. Det är jobbigt men välbehövligt. 

I helgen är det träningsläger för MIF och jag ska träna en hel del jag med. Har avstått träning de senaste dagarna för att få tillbringa så mycket tid som möjligt med Benny. Kanske lite fånigt men sant. Sån är jag. Nu är det iallafall dags att hitta rätta formen igen. 



Inga kommentarer: