torsdag 11 juli 2013

Lägesrapport Skara sommarland och Borås djurpark

Vi är hemma efter fyra dagars roadtrip i Sverige. Ipadsen lämnade vi hemma och vi vuxna hade mobilförbud. Jag höll dessutom på att ta död på min mobil då den blev överhettad i min ovetskap under den varma tisdagen. Den har nu återhämtat sig och mår bra (hoppas jag). 

Två dagar på Skara sommarland med tillhörande camping och en dag i Borås djurpark, även där med tillhörande camping. Vår stuga i Skara saknade både tv, dusch och toa vilket gjorde livet blev väldigt simpelt men mysigt. När vi anlände till Borås hade stugan både dusch, toa och tv vilket var uppskattat efter tre dagar utan. 

Tiden i Skara var rolig och livfull. Barnen hade att göra hela dagarna och vi fick alla en fin brun nyans på kroppen. Det badades och barnen fastnade framför en piratshow som de såg tre ggr. Casper köpte dessutom DVDn. Jag tror de hade roligt de små liven. 



Men jag tror ändå att Borås djurpark och camping berörde mig mest. Vädret var skit när vi anlände men sedan försvann blåst och regn och bara lite moln på himlen blev kvar. Vi fick se allt från brunbjörnar och lejon till en härlig sälshow. Borås som stad är väldigt vacker och jag passade på att ta två löprundor i deras naturreservat, Rya åsar. Underbar miljö med blandning av vacker, fjäll, slätter, stigar och skog. Vill gärna åka tillbaka dit och utforska stad och naturreservat lite mer. 





Inga kommentarer: