tisdag 13 december 2016

Tid för återhämtning

Den här veckan prioriteras jobb och familj. Jag har inga egna träningspass inbokade. Däremot håller jag i pass både måndag (igår), fredag och söndag. På torsdag har vi dessutom julfest med ena klassen i skolan och därför har jag valt att åka hem på exakt utsatt sluttid idag och imorgon för att hinna träffa familjen. Idag har vi klätt granen och ätit julfika. Jättemysigt och välbehövligt för min del som nästan aldrig ens hinner äta middag tillsammans med familjen i veckorna. 


Men det är inte helt lätt att balansera livets olika delar. Trots att jag valt bort träning denna vecka har jag känt mig otillräcklig på jobbet och hemma. Det är ingen kul känsla. Jag var så trött igår, efter lång skoldag och sedan två träningspass (som jag höll i förstås). Benny klagade på att jag snarkade inatt och det gör jag väl alltid, men de timmerstockar som jag tydligen dragit inatt dem brukar bara komma när jag är riktigt slut. Jullov nu, tack! 

 

Fin morgon på skolan igår.  
 
Att jag avstår från träning denna vecka kommer ändå lite lägligt då jag har en axel som spökar. Den vill inte alls vad jag vill. Gissar att jag överansträngt den vid torsdagens helt galna pass: 

 


Tack och bock. 

Inga kommentarer: