onsdag 16 april 2014

Lite smått och gott i mitt liv

Nu ni kommer här lite update om vad som händer i mitt liv egentligen. Levererar ju så förfärligt dåligt med inlägg nu för tiden, har kommit av mig lite känner jag. Men så här ser livet ut just nu:
 
Kost:
Jag äter enligt Klara Dessers GI-metod istället för strikt diet som jag körde från januari-mars. Livet har blivit mycket lättare och sockersuget betydligt mindre sen dess. Det lagas soppor, grytor och olika slags bönsallader varje dag. Maten är färggrann, kryddstark och framförallt ROLIG att laga. Det är en helt ny livsstil och ett helt nytt tänk, det går inte helt klockrent än men jag lär mig mer för varje dag. Handlar mer ekologiskt och framförallt försöker jag att bara köpa svenskt kött vilket är en stor förändring sedan tidigare. Matinspo hittar ni på min instagram @ambryliasuperstar
 
 
 
Träning:
Tränar fotboll två gånger i veckan och spelar match på helgerna. Försöker ge mig ut i löpspåret men gymmet lockar mer. Måste börja löpa på allvar nu för att orka 10 km hinderbana om cirka en månad. Fotbollen sliter mycket på kroppen. Har haft svullna knän i lite över en vecka men värktabletter ska inhandlas snarast för att få bukt på den inflammation som troligen invaderat mina knän och slemsäckar.
 
 
Familj:
Min mamma och Stefan har tagit emot två pojkar för familjehem och min pappa ska ha barn med sin blivande sambo nu i maj. Skulle ljuga om jag inte sa att det känns märkligt och konstigt. Har alltid haft svårt för förändring men försöker att sparka mig själv i baken, skärpa till mig och acceptera att livet inte alltid kan se likadant ut. Vad beträffar min egen lilla familj rullar allt på, men vardagen är verkligen ett pussel. Alla fyra tränar fotboll olika dagar och däremellan är det hämtning, lämning, läxor, kompisar, matlagning och massa annat som ska klämmas in. Kanske därför jag inte haft tid att blogga. Just det! I påsk är vi alla syskon, jag, Jonte, Kikan och Maddo med respektive samlade för påskmiddag hos mamma. Ska bli så kul!
 
Vänner:
I helgen var vi på restaurang och imorgon ska det badas badtunna. Vi har blivit ett riktigt litet järngäng; Henke, Madde, Lina, Stork, Johanna, Robbin, Bempa och jag. Vi ses om helgerna, antingen slappar i någons soffa eller grillar på någons tomt. Busar med hundarna och drar gamla historier. Nu i påsk får jag även träffa Linnea, Hanne och Elin. Vi ses sällan men när vi väl träffas är det som om vi aldrig slutat gymnasiet.
 
 
Skolan:
Har precis fått veta att jag klarade VG på "slemtentan" som jag satt och kämpade med hos mamma medan de renoverade vårt badrum. Så. Jävla. Gött. Denna vecka har jag slitit extra mycket med skolan för att kunna vara ledig i påsk. Vecka 18 går jag ut på min tredje av fjärde VFU-period. Fem veckors praktik väntar och jag ska släppa iväg mina treor som jag varit hos i två år. Kommer bli förbannat kul men känslosamt. Sedan är det inte långt till sommarlovet. Ska hinna med flera examinerande seminarium och en sluttenta också.
 
Jobb:
Knäcker extra på fritids och förskoleklass i Malmköping. Sååå kul! Jobbar i princip varje lördag på Woody, Bygg & Interiör, i Katrineholm. Är dessutom bokad tre dagar på Woody nästa vecka vilket känns gött eftersom CSN inte betalar ut lika mycket i maj och inget alls i juni. Allt extrajobb är välkommet även om det innebär att studierna får skötas på kvällar och helger.
 
   
 
Övrigt:
Har börjat påta i trädgården och drömmer om att få plantera lite roliga buskar och blommor. Jag och Benny försöker planera ekonomin så gott det går och prioritera våra köp. Gräsklippare måste köpas in och innerdörrarna på övervåningen får vänta tills i höst (just nu har vi en vit dörr till nya badrummet och resten bruna). Semestern till Turkiet ska betalas och pengar till uteblivit CSN i juni måste sparas. Dessutom sjunger min bil på sista versen så där måste det ske något slags byte inom en snar framtid. Mycket är det att tänka på! Men det är kul, samtidigt som allt inte kan köpas på en gång. Men vi ska nog överleva denna sommar också.
 
Nu har ni fått lite update om hur livet ser ut. Ska bättra mig med uppdateringen. Promise.    

Inga kommentarer: