måndag 21 april 2014

Långledigt i mitt hjärta

Åh fy vad skönt att vara ledig. Har kopplat bort skolan totalt dessa dagar och bara njutit av vänner, familj och solen såklart. Jag hade egentligen lite smått ångest innan helgen för att jag var så uppbokad. Men så här i efterhand har jag haft det så himla bra och jag känner mig riktigt utvilad.
 
Skärtorsdagen tillbringades hemma hos Lina och Storken. Vi grillade och sedan snackade vi hela natten lång. När vi skulle åka hem och tittade på klockan var den redan halv två. Det innebar lååång sovmorgon på långfredagen. Sedan mat hemma hos Östen och Lillan. Det bjöds på paj och massa annat gott. Här blev kvällen ganska tidig eftersom jag skulle upp och jobba dagen därpå. Innan vi åkte ända hem stannade vi på Rundvägen för att hälsa på skåningarna (Kikan och Macke) som precis anlänt. Där blev vi kvar en timme sedan hem och zZzova.
 

 
Jobbade fyra timmar på påskafton. Det var inte så mycket folk som jag trott det skulle vara men helt okej drag. Efter jobbet väntade påskmiddag hemma hos mamma och Stefan. Alla syskon med respektive + mamma och Stefans pojkar Julle och Michelle. Vi åt mat, spelade kubb, hade pingisturnering och spelade gitarr natten lång. Vi upptäckte att mamma och Stefan förlovat sig och kvällen var bara som ett enda stort lyckopiller. Jag och Bempa tog sparkcyklarna hem vid halv tre på natten. Vilken syn det måste varit! Kul hade vi åt oss själva i alla fall.
 
Påskdagen startade segt. Det brukar vara så när man har roligt dagen innan. Upp och spela sista träningsmatchen på Dalvallen innan seriepremiär. En förlust med 6-0 mot ett division 3-lag. Inte så kul men inte heller så oväntat. Grillade hemma hos mamma och Stefan på kvällen och åkte på älgsafari med Maddo, Denta, Kikis och Mackan.  
 
 
 
 
 
Förstå chocken när vi upptäcker att mamma och Stefan dessutom gått och förlovat sig på självaste påskaftonen! Kunde inte vara gladare för er skull. Bästaste ni.
 
 
Idag var sista dagen på ledigheten och det känns förbannat trist. Fy så skönt det har varit att vara ledig. Umgås med familjen, vännerna och lite extra egentid med Benny. Avslutade ledigheten väldigt bra i alla fall. Hade Norrköpingsbon Elin, Katrineholmsbon Linnea och Oslobon Hanne på besök här hemma på vår altan. Vi åt sallad och pratade strunt i solen. Så fint att träffa er igen tjejer. Puss på er.
 
Nu är det back to reality. Är bokad för jobb på Woody tis-tors vilket innebär jobb hela dagen, hemma sent, ingen fotbollsträning och att studentlitteraturen måste läsas på lunchrasten och stunderna i kassan. Hörs säkert närmare helgen, kommer vara helt död. 
 

Inga kommentarer: