fredag 25 april 2014

Den 25e smäller det

När jag var liten inbillade jag mig att Magnus Ugglas låt "Kung i baren" handlade om mig och min födelsedag: "Den 25e smäller det..." Idag är alltså den 25e april och jag fyller 23 år. Nu är det fritt fram för Bempa att fria (ja jag har satt en åldersgräns) och om jag vill kan jag åka alldeles själv på en kryssning till Åland. Eller åtminstone åka på kryssning med Benny och barnen utan att behöva särskilt tillstånd (det hände sist). Välkommen födelsedag #23!
 
Dagen till ära sitter jag i seminarium, just nu faktiskt. Lyssnar lite halvt, är så otroligt oengagerad i skolan denna vecka. Har jobbat på Woody istället för att plugga och inte hunnit sätta mig in i det dem pratar med, även om det är väldigt intressant. På måndag börjar praktiken och jag är inte förberedd. På måndag har vi seminarium med redovisning och jag är inte förberedd. Om tre veckor ska jag springa Superior Race och jag har inte tränat på grund av inflammation i knäna och sträckning i baksida lår. Är fullbokad i helgen. Och nästa. Och nästa. Haha, låter som att livet är skit men så är det inte alls. Är bara lite stressad och önskar att dygnet hade några extra timmar. Men jag borrar ner huvudet och kör på.
 
Födelsedagen firas hur som helst med en dejt på pizzerian med Lina och Storken. Sedan ut till Dalvallen och heja fram Bempas MIF. Hey ho let's go.
 
Lite malliga-ego-födelsedags-bilder: (Ursäkta screenshotsen)
 
 
 

Inga kommentarer: