måndag 7 april 2014

Ett inlägg om allt möjligt

Bloggen läggs mycket åt sidan nuförtiden, fokus ligger mestadels på plugget, att kunna jobba lite extra och att äta nyttigt och träna rätt. Gymmet lades nästan helt åt sidan förra veckan. Istället blev det två löparpass och två fotbollsträningar. Det ena löppasset slutade på 5.5 km och den andra på 5.2 km. En mjukstart inför vad som komma skall, Superiorrace i Norrköping går ju av stapeln om lite mer än en månad.
 
Men igår kunde jag inte riktigt hålla mig från gymmet. Efter att ha vilat både fredag och lördag på grund av jobb och andra aktiviteter så blev det ett ganska lätt pass på gymmet igår. Gick igenom hela kroppen med hjälp av latsdrag, bänkpress, marklyft och knäböj. Övade på tekniken i marklyft och knäböj eftersom min orörliga rumpa och svank gör det omöjligt att utföra övningarna rätt. Det kändes rätt bra och skönt att få dränera kroppen på lite energi innan jag åkte hem, kröp ner i soffan framför Mästarnas Mästare och åt världens goaste kvällsfika: 
 
GI slår diet med hästlängder
 
I helgen har jag jobbat och varit på kalas. Ronny och Sandra bjöd på smörgåstårta eftersom Sandra fyllde år och vi blev kvar där hela lördagskvällen. Skrattade hela kvällen åt Ronnys knasiga beteende. Om ni tycker att Benny kan ta ut svängarna när han fått i sig några öl, ja då är brorsan Ronny snäppet värre. Men det är härligt att se. Jag hade en jättetrevlig kväll.
 

 
Ronny gräver guld i USA..
 
 
Bempa städar och jag vilar i soffan - vårt fredagsmys!  

Inga kommentarer: