torsdag 2 juni 2011

Let the game begin

Åh, underbara, soliga, lediga dagar!

Igår packade vi in kidsen i bilen direkt efter jobbet och åkte ut till min far för lite grill och umgänge. Maddo, Denta och Jonte-boy gjorde oss sällskap. Vi grillade i solskenet, åt en smaskig hemmagjord potatissallad, spelade kubb i kvällssolen och när solen försvann bakom träden förflyttade vi oss in i vardagsrummet. Där lirade vi gitarr tills kidsens ögon stod i kors och vi packade in de i bilen igen och åkte hemåt. Fem minuter in på bilresan sov de båda två som stockar!

Fick sova till klockan tio idag, på en torsdag! Älskar röda dagar. Lyssnade till när B gjorde frukost och klev upp lagom i tid till att det va klart. Efteråt tog vi fram kidsens sparkcyklar och styrde ner mot campingen där vi åt glass, badade bollhav och lekte i lekparken. När vi skulle hem och äta lunch ville Claris inte åka mer sparkcykel. Så vi höjde upp styret så sparkade jag och Cappe hemåt. Det gick fort och det var kul. Kände mig som 6 år jag med. :)

Just nu ligger en stor gris här bredvid mig och snarkar. Och jag gissar att de små ligger i sina sängar och snarkar till filmen vi satte på för inte så länge sen. Ikväll blir det träning och imorrn blir det jobb men förhoppningsvis bara en liten stund. Det är ju ändå klämfredag!

Sen jobbar jag tisdag, onsdag och torsdag på miljöteamet. Ledig fredag. Och nytt jobb på måndag. Tjofadderittan!

Inga kommentarer: