tisdag 21 februari 2017

Lata sportlovsdagar

Det är sportlov hörrni. Tyvärr har jag sparat en hel del arbete till denna vecka så även om jag är ledig från undervisning är jag inte ledig från jobb. Tog tag i en del igår men har fortfarande en hel hög med grejer som skulle behöva göras. Men just idag ska jag nog lata mig lite...

I helgen som var hade vi klubbmästerskap i funktionell träning eller inofficiellt även kallat c-r-o-s-s-f-i-t. Det var så jädra kul. Stämningen, publiken, den familjära atomsfären, hejarropen, ja allt. Att man lyckas pressa sig själv att utföra en prestation man aldrig trodde var möjlig. Känslan av att vilja prestera sitt yttersta. Den här gången ville jag så himla gärna vinna. Jag är absolut en vinnarskalle men kan också acceptera en förlust. Men i tredje eventet när jag utförde övningen fel och var tvungen att backa ett par steg tillbaka såg jag vinsten glida ur mina händer. Jag tjöt till av frustration och sedan klämde jag i som en björn och lyckades vinna. Inte bara det tredje eventet utan hela KM. Det var fruktansvärt jämnt och det är ju det som gör det så jädrans kul också. Nu måste jag ligga i med träningen ordentligt för att kunna försvara min titel nästa år.

Alla event hittar ni här.

 
Topp 3 i damklassen

 
Team Pride kammade hem två vinster i dam- och herrklassen. 

 
Prispallen i alla klasser: Teens, Master, Dam och Herr. 

Idag fullkomligt vräker snön ner här hemma i köpingen. Det har redan kommit runt 20 cm vilket är helt galet med tanke på att snön var i princip borta häromdan. Claris är redan ute och rullar gigantiska snöbollar. För mig får det gärna komma snö, det lyser upp dagarna mer än dessa grådassiga regndagar vi haft på sistone. Lite snö och sol är inte alls helt fel även om jag hade börjat hoppats på vår. 

 

Inga kommentarer: