måndag 1 juni 2015

Träningsstatistik maj-månad

I förra veckan sprang jag vårruset med 5 andra tjejer från Flens Sport & Hälsa. Om man sprang i lag fick man nämligen en fikakorg tilldelad laget vilket var den främsta anledningen till att jag valde att följa med. Jag är ju inget större fan av de loppen när man bara springer från start till mål utan hinder, lera eller träsk. Men tji fick jag för loppet var verkligen mycket roligare än jag tänkt mig. Jag som aldrig lyckas pressa mig särskilt hårt när jag är ensam ute och löper fick upp en ordentlig fart när det fanns en massa tjejer att springa om eller ta rygg på. Jag som aldrig lyckats ta mig 5 km under 30 minuter (åtminstone inte när jag varit själv och mätt tiden) sprang nu på 26.45 vilket gjorde mig både överraskad och glad. Dessa lopp är verkligen inte så tråkiga som jag trott. Överallt står folk och hejar på, det pumpas musik och när man kommer i mål får man både fika och medalj. Helt klart en kul grej som måste göras igen! 

Jag och Jenni efter målgång.

Carro, Jossan, Jenni och jag fikade under tak eftersom regnet
öste ner precis efter målgång. 

I helgen har jag jobbat och sen varit och shoppat med Johanna och Lina. Det gick åt alldeles för mycket pengar (som vanligt) men det var skönt att komma iväg en sväng med tjejerna och prova kläder, svettas i butiker och fika socker- och kaloribomber på Espresso House. Efter shoppingen följde jag med Lina hem. Vi myste med Kellsan och Doris, åt korv med bröd, drack te och tittade på Die Hard 2. Lite random men fint. 

Kellsan var inget fan av regnet.
Hon var nöjd med att sitta inne och titta ut. 

Maj-månad har nu passerat och trots att det är 1a juni idag blåser och regnar det ute och termometern visar 11 grader. Burr! Träningskalendern visar precis som under april-månad att det varit en bra träningsmånad i maj. Eftersom jag varit på Sardinien har träningen sett lite annorlunda ut. Istället för mycket fotboll och crossmix har jag gjort allra flest löppass eftersom det var den träningen som var bäst tillgänglig i Cagliari. Såhär har träningsmånaden i maj sett ut: 

  • Från den 1a till den 31a maj har jag gjort totalt 29 träningspass. 
  • Av de 29 passen är det 7 crossmix-pass, 6 fotbollsträningar/fotbollsmatcher och 8 löppass/lopp. Övriga träningar är raska promenader, rörlighet, extra träning av pull-ups och DU samt tabata. Endast raska promenader räknas som träning. Slöa lunchpromenader uteblir från statistiken.  
  • Totalt har jag lagt cirka 27 timmar och 20 minuter på träning denna månad. Det ger ett snitt på cirka 6.8 timmars träning per vecka.  
  • Jämfört med april-månad har jag gjort fler träningspass under maj men lagt mindre tid på träningen. Det beror sannolikt på att de löppass jag utfört inte är lika långvariga som fotbollsträningar eller crossmix-pass.  


Från gårdagens raska promenad.

Älskar att föra träningsstatistik! 
Det blir verkligen påtagligt hur mycket eller lite tid
man lägger på träning. 

Inga kommentarer: