onsdag 10 juni 2015

Att bara få göra lite vad man vill

I helgen var jag ledig från både jobb och fotboll. Det var otroligt skönt även om examensarbetet låg i bakhuvudet och gnagde hela tiden. I fredags blev jag och Maddo lulliga på vin. Vi sjöng och spelade gitarr tills klockan var alldeles för sent. I lördags spenderade jag dagen på Leos Lekland eftersom jag var barnvakt åt Julle och Michell. Mamma och Stefan var på hotellvistelse i Nyköping och det var dem så väl värda. Att få vara ledig från fotboll och jobb var skönt. Att bara få hitta på lite vad man vill var ännu bättre. 

I helgen var det mycket studentfiranden. Hela instagram och facebook fylldes med bilder och grattishälsningar. Jag kan sakna den dagen och tiden precis innan väldigt mycket. Men tiden efteråt var jag långt ifrån beredd på. Jag klippte av mig mitt långa hår precis innan studentdagen för att jag fått något slags beroende av att saker måste hända hela tiden (som om inte studenten vore förändring nog). Efter studenten visste jag knappt vem jag var eller vad jag ville. Jag började skolan när jag var 7 år och tog studenten vid 19 år ålder. Jag hade spenderat 2/3 av mitt liv i skolan och visst knappt vad livet hade att erbjuda nu när det var slut. Jag fortsatte mitt vikariat på Miljöteamet, färgade håret mörkt, gick upp i vikt, hade ångest över alla framtidsval och visste varken ut eller in. På grund av den anledningen skulle jag aldrig göra om studenten igen även om det var en härlig tid. 


5 år sedan denna glädjefyllda dag! 

Skolan har gått tungt de senaste dagarna. Jag har fått ringa både min medbedömare och handledare av olika anledningar och varje gång jag har bestämt något med den ena tycker den andra tvärtemot. Igår var jag så less att jag tänkte att "nu skiter jag i det här." Ja, tårarna var faktiskt inte långt borta. Men skam den som ger sig, trägen vinner, ja ni vet vad jag menar. Jag la undan arbetet efter att ha suttit mellan 06.00-16.00 utan minsta lilla rast och på morgonen när jag vaknade idag visste jag precis hur jag skulle göra. Nu kommer arbetet att få vila ännu en gång och jag tänker vara "ledig". På fredag eller söndag kommer jag läsa igenom det en sista gång innan den slutgiltiga versionen lämnas in.

Räddningen från de där tunga skoldagarna är som vanligt alltid träningen. Crossmix-passen har börjat ske utomhus vilket är himla trevligt när kvällssolen lägger sig över Orresta Ö (mindre trevligt vid regn och blåst). Synd är bara att min nedrans allergi gör sig tillkänna fast att jag har nya tabletter (som för övrigt funkar väldigt bra). Men när man ska ner och nosa i gräset vid armhävningar och burpees spelar inte ens de bästa tabletterna någon roll. Fast det är bara att borra ner huvudet och köra ändå. Det finns alltid dem som har det mycket värre.  

Ringdips i kvällssolen

Turkish Get-ups. 

Inga kommentarer: