fredag 5 juni 2015

Mållinjen i sikte

Tittar på det som varit min arbetsplats de senaste månaderna och ser hur solen skiner utanför. Ventileringen är gjord. Min roll som opponent och respondent är över och det enda som saknas nu är inlämning av den slutgiltiga versionen av mitt examensarbete. Jag fick många fina lovord om mitt arbete. De sa att jag borde vara stolt och att arbetet är alldeles lysande. Det fanns endast små detaljer att rätta till för att arbetet skulle få en karaktär av högsta betyg.

Det är fredag. Jag tog sovmorgon. Solen skiner och det är varmt. Alla små detaljer får vänta tills på måndag för idag är mitt huvud någon annanstans. Motivationen finns inte ens för att rätta till de där små sakerna och jag vet att jag kommer ångra mig om jag inte gör det. Jag låter alla andra fira in sitt sommarlov så kan jag göra det med dunder och brak under nästa vecka. För just nu är jag bara så himla trött. Och så himla sugen på att äta glass och dricka vin i solskenet.

Over and out för den här gången!

Inga kommentarer: