fredag 12 december 2014

Med jullovet i sikte

Alltså, just nu kämpar jag allt vad jag kan med skolan. Ligger en hel del efter, har exempelvis inte räknat någon matematik de senaste veckorna. Ångest? Japp. Men försöker att ta en sak i taget. Under nästa vecka ska jag se till att bli klar med de två skriftliga arbeten vi har kvar för att sedan kunna ägna "jullovet" och de två sista veckorna i skolan åt matematiken. Men min stackars hjärna verkar ha packat ihop sina grejer och tagit julledigt redan nu. Ska göra ett krafttag och skriva så tangenterna ryker, sedan har jag studiemöte och nu i eftermiddag är det redovisning som gäller. Kämpa nu då.  

Solen tittade fram i veckan. Ren lycka. 

När julstressen och skolstressen och jobbstressen och alla sorters stress väller över en så här är det så himla, himla skönt att kunna gå till fotbollsträningen och umgås med alla härliga brudar. Bara koppla bort allt, skratta med varandra och lira boll. Det var precis vad jag gjorde igår. Balsam för själen. 

Bästa tjejerna. 

Inga kommentarer: