onsdag 3 december 2014

Falun tur och retur

Falun var som vanligt roligt men intensivt. Mycket information och kunskap som ska in i min lilla skalle på kort tid. Jag och Karolina stressade som vanligt ner efter en lång skoldag med ett besök på gymmet. Sedan grekisk restaurang med några andra tjejer i klassen.
 
Resan hemåt gick också bra. Min vän Elin som numera bor i Dalarna tipsade om att det fanns fina hårband med dalahästar på Intersport i Falun, så där stannade jag förstås innan jag åkte hemåt. Det blev ett lila och rosa. Skitfina är dem!
 

Nya fina hårbandet
 
Det bästa med denna resa var när jag kom ut ur duschen efter vårt gymbesök och hör Karolinas besvärade röst: "Alltså Amalia, vår hårfön verkar inte funka! Jag får iaf inte igång den.." Jag sneglar på hårfönen och konstaterar sedan att sladden inte är inkopplad. Vek mig av skratt för där har hon stått länge och väl och grejat med hårfönen medan jag duschat. Hon är så go' den där Karolina.
 
Mysfrukost på hotellet
 
Väl hemma från Falun var jag så trött att jag hade kunnat somna på stört. Men jag ville verkligen ut och röra på mig. Hade suttit still sedan 8.30 på morgonen och hela bilresan hem gav mig stela axlar och nacke. Så jag invigde det rosa hårbandet som numera är ett träningshårband. Tog mig runt Malmköping och löpningen gick såå bra! Just denna gång glömde jag förstås notera när jag började springa, men det kändes grymt bra och jag sprang antagligen snabbare än jag gjort tidigare. Hoppas detta håller i sig. Tycker ju att det är KUL att springa.
 

 
Idag slussades jag in i skolvärlden på nytt. En utav två fältdagar avklarade för dessa kurser och lektionen jag höll i gick sådär måste jag säga. Men det kan ju inte gå klockrent jämt. Jag lärde mig i alla fall massor. Efter det korta besöket på Nybble tog jag mig en simtur i simhallen och lite bubbel på det. Nu kan jag med mycket gott samvete sjunka ner i soffan framför Grey's.  

Inga kommentarer: