torsdag 5 juni 2014

Lite röta ska man ha

Bestämde mig i tisdags eftermiddag att göra tentan på onsdagen, alltså igår. Får ett sms av biblioteket i Katrineholm att den bok till kurslitteraturen som jag saknat och som jag inte trodde jag skulle hinna få innan tentan hade anlänt under tisdagen. Hm, tänker jag. Nu är jag ju inställd på att göra tentan på onsdagen och jag kommer inte hinna hämta boken. Så jag ringer till Falun och frågar kursansvarig om den boken verkligen är nödvändig.

DEN ÄR MYCKET NÖDVÄNDIG får jag som svar. Eh, jaha tack då säger jag och lägger på. Vilken jävla tur att jag ringde och frågade och inte chansade på att göra tentan igår. Istället fick Benny åka och hämta boken på sin lunch igår och nu har jag den framför mig, redo att skriva tentan idag istället. Var lite smått bitter över alla som firade sitt sommarlov all over facebook redan igår men himla nöjd med att jag nu har sett alla föreläsningar två ggr och har all litteratur framför mig. Vid kl. 14 i eftermiddag ska jag också fira mitt sommarlov som varar ända fram tills måndag då sommarjobbet istället tar vid.

Humör just nu: Nervös utav helskotta men ändå samlad. Finns inte mycket jag kan göra just nu. Tentan läggs ut om 4 minuter. Kör bah kör.

 

Inga kommentarer: