onsdag 4 juli 2012

När bonusmamma-hjärtat smälter

Sen vi kom hem har det varit full rulle här hemma, i alla fall för min del. Upp tidigt på morgonen för att träna. Jag hade träningskläderna med mig till Bulgarien men det är ju mycket roligare att sola, bada och shoppa. Ingen träning på en hel vecka alltså därför har jag kickstartat veckan med ett hårt konditionspass, spänst och gym. Utfallsstegen jag gjorde igår var de första jag gjort på ett halvår, och det tar nästan död på mig idag..

Var även och hälsade på Jenni från Miljöteamet igår. Vi har inte setts på evigheter så det fanns mycket att prata om. Senare på kvällen var jag ute på promenad med Tove som jag heller inte sett på evigheter, kul att ta igen svunnen tid med gamla goa vänner. Inte varje dag men får göra nåt sånt!

Idag åkte jag in till Flen för att klippa mig och när jag ändå var där tog jag en sväng ut till pappa och hälsade på honom och lilla Ziggy. Blev kvar i ett antal timmar eftersom både farmor, kusinerna från Örebro, Jonte, Carru, Maddo och Denta tittade förbi. Men framåt kvällen var det dags att åka hem, laga mat och sen åka ut till Dalvallen med kidsen och Lina för att se på fotboll. Härliga, lediga dagar som bjuder på så mycket umgänge och skoj!



Gulleponken!

När jag kom hem från pappa hade kottarna ordnat en överraskning till mig.. Bonusmamma-hjärtat smälte när de räckte fram en filt och ett kort som sa "till världens bästa låtsasmamma". De hade fått idén helt själva att köpa något åt mig och jag blev så glad och varm i hjärtat. Vilka stjärnor alltså!


Kortet som Casper skrivit alldeles själv

Jag å filten!
Såå mjuk och skön!

 
Imorgon är det torsdag och första dagen på semestern då jag inte har något inplanerat. Det blir sovmorgon, eventuellt ett träningspass och sen chill. Blir säkert en sväng förbi IP för att kolla in kidsen när de är på fotbollsskola! Ångrar inte en sekund att jag bad om två veckor ledigt denna sommar, jag som annars brukar jobba hela somrar.

Kram kram 

Inga kommentarer: