måndag 11 juli 2011

Tell me a joke and I will love you

Sitter å myser för mig själv med datorn och musik på balkongen. Något jag aldrig gjorde i den gamla lägenheten. Den balkongen var nästintill oanvändbar. Spelar The magic numbers på spotify och undrar varför jag väntat så länge med att lyssna på de igen? Bra skit.

Har jobbat min första dag sedan semestern. Var jättenervös igår, kändes som att jag glömt bort allt igen. Men Britt sa idag på jobbet att "det här gick ju hur bra som helst, jag hade förväntat mig nåt helt annat." Tack, antar jag? Fick diplom också, för att jag lagade, dammsög (japp!) storstädade, skruvade isär och ihop kaffemaskinen på jobbet som inte fått nån omsorg på 100 år. Inte så illa med städerfarenhet ibland, inte ens när det kommer till kaffemaskiner. Chefen var väldigt nöjd, kaffet smakade nu riktigt kaffe. Mitt diplom hänger i matsalen. Så, det kanske inte va så illa för att va första dan. Tre dagar till sen långhelg för att fira bröllop uppe i Älvdalen! :)

Sista veckan på semestern var kanon, Smögen var vackert och det kändes helt overkligt att tillbringa en hel ledig vecka med B alldeles ensamma. Aldrig hänt. Käkade skaldjursplatå för första gången någonsin, det var mumma! Inte sista gången för den delen heller. Lider inte särskilt mycket övar att alla andra nu startar sin semester när jag avslutar min, inte nu när jag har jobb jag tycker är så kul och där man faktiskt får beröm för det man gör.. Lider mer över beskedet som dimper ner i brevlådan på torsdag. Vet inte vad jag vill att det ska stå i kuvertet.

B har denna vecka kvar på semestern så när jag kommer hem från jobbet står maten på bordet. Vardagslyx! Kidsen är hemma från Grekland och ser nu ut som två små bruna troll med yvigt solblekt hår. Svenska barn i ett nötskal, men guuu så gulligt. Saknat de små trollen.

Kram!



 

Inga kommentarer: