måndag 11 januari 2016

Säfsen tur och retur

I helgen var jag, B och kidsen i Säfsen på en skiweekend. Vi åkte i torsdags efter lunch, åkte skidor fredag och lördag och lämnade den fina stugan där vi bodde igår, söndag. Det var fantastiskt vackert uppe i fjällen. Snö precis överallt som såg ut som tjock glasyr på granarna intill backen. Fredagen var helt klart bäst skidåkar-väder då temperaturen var kall men överkomlig. I lördags var det betydligt kallare och då frös både tår och fingrar till is. Men det var en mycket bra resa trots den kalla temperaturen och trots att vi lyckades bränna popcorn så att stugans alla brandalarm löstes ut. Hehe. 

Alltid så snygga på bild. 

Särskilt Benny. Så fotogenisk du är hjärtat. 

Vacker solnedgång på väg mot stugan.. 

Jag syntes bra i backen, orange jacka och "slimegröna" pjäxor! 

Familjen cool. 

I sittliften på väg upp på fjället!! 

En slagen hjälte i soffan.. 

Idag har jag prickat av ännu en sak på min lista. Redovisning 1 är numera avklarad och nu återstår endast en resa till Falun inklusive redovisning 2 på torsdag samt att läsa igenom och fila lite på de två skriftliga uppgifterna som är kvar innan de lämnas in. De blev klara förra veckan men har fått "vila" över helgen så att förbättringar kan upptäckas. 

Imorgon ska jag träffa min klass där jag från och med måndag ska jobba som lärare. Iiih! Pirrigt minst sagt. Samtidigt som jag kommer att sakna dagarna i mysbyxor med ett flexigt schema och en tofs mitt på huvudet är jag fruktansvärt redo att få ta mig an en klass med rutiner, fast schema och ett arbete som innebär proper klädsel. Skräckblandad förtjusning!

Nu ska jag passa på att kolla serier och träna innan jag tackar för den här dagen. Jag suger ut det absolut sista av studentlivet och matar serier på netflix. Hehe. Är dessutom gräsänka då B är i Halmstad på jobb så då passar man på att dega i soffan och äta lite hur och när man vill!  


Inga kommentarer: