onsdag 23 september 2015

Livets små guldkorn

Att få kliva upp vid 06.30 istället för kl. 05.00. Att få äta frukost i soffan istället för inträngd i ett litet pentry på arbetsplatsen. Att få känna att jag har hela dagen på mig att läsa igenom mitt examensarbete, förbereda mig inför fredagens intervjuer och observationer och kunna finslipa på det jag redan skrivit. Det mina vänner känns som en väldans stor lyx just idag. Att jobba och plugga samtidigt är en stor utmaning och det visste jag att det skulle vara. Nu har jag åtminstone avslutat en av mina tjänster för i lördags jobbade jag min sista dag på Woody bygghandel i Katrineholm. Jag överraskades med blommor, presenter och massa kramar. Totalt har jag jobbat där 5 somrar och sedan snart två år tillbaka har jag jobbat nästan varje lördag. Det har varit superkul men det jag längtar allra mest till nu är att kunna vakna en lördag, äta frukost, tända ljus och titta på Nyhetsmorgon i lugn och ro. Livets små guldkorn. 

I brist på andra bilder kommer här ett litet urval från veckans PALEO-meny:

Köttfärsbiffar med vitlök och timjan, blomkålsmos och en krispig, fräsch sallad! 

Köttfärssås med morötter, lök och och bokspånsrökt bacon (det måste ni pröva att ha i maten!) Serverat med blomkålsmos (det är ju såå gott!)

Bananpannkakor med färska bär. 
Detta äter jag ofta efter träning men även till frukost när jag har tid. 

Inga kommentarer: