söndag 13 september 2015

Många bollar i luften

Under veckan som gått har jag varit dunderförkyld. Tjock i halsen, snor i hela huvudet och ont i bihålorna. Jag har därför avstått träning hela veckan och nu kliar det ordentligt i benen. Jag har varit sjuk mycket i år, mer än jag brukar. Det känns som att varje gång jag kommer igång bra med kost och träning så kommer förkylningen eller magsjukan. Jag ser fram emot att kunna träna i veckan igen men jag ser inte fram emot hur tungt det kommer att kännas. En vecka borta från framförallt crossfitträningen kan få en att känna sig som ett vrak när det är dags att sätta igång igen. 

Just nu har jag många bollar i luften. Examensarbetet är igång. Det känns bra men lite stressigt. Både jag och min handledare är nöjd med min frågeställning och nu behöver jag bara komma igång ordentligt men det går segt, mycket segare än första arbetet. Jobbet på skolan går bra, det är kul men lite ovant att vara lärare och ansvarig för ett ämne. Sen leder jag pass på onsdagskvällar i crossfit. Det var svårt och stressigt första gången men efter andra gången kändes det bara kul. Till sist har jag även jobbet på Woody att tänka på. Nästa lördag är min sista dag där. Det känns vemodigt men ändå sååå skönt nu när jag har så mycket annat på gång. Lördagar behöver gå åt till sovmorgon och plugg.    

Mycket på gång.

När man inte får träna kan man baka istället. I veckan gjorde jag och B en jättegod kladdkaka á la paleo. Receptet hittar ni här. 

Mums!

Inga kommentarer: