tisdag 3 maj 2011

Jesus älskar alla barnen

Tjoflöjt.

Ville bara tala om för er alla att det finns mycket annat kul man kan lägga 2000 spänn på än självrisken i ens försäkring då man råkat repa arbetskamratens bil.. Hatade mig själv igår och lite idag. Laget räddade min kväll. Glömde allt för en stund. Rackarns va bra ni är brudar å va kul jag har med er!

Sen sist har jag faktiskt hunnit med en hel del från min måste-lista. Här hemma börjar vi komma i ordning rätt bra. I vårt sovrum saknas två nattduksbord å där hade de där 2000 kronorna kommit väl till hands och därför hatar jag mig själv lite till just nu. Men jag har i alla fall städat, tvättat, plockat mina ögonbryn, duschat (tur det), storhandlat, deklarerat, lämnat gamla nycklarna, ordnat virusskyddet samt varit på IKEA ännu en gång (nånting som faktiskt va på min vill-lista).   

Har fortfarande kvar alla knasiga stressymptom som magvärk, illamående, huvudvärk, yrsel, tung andning samt en viss svullnad eller eventuell viktuppgång.. Å bättre blir det ju inte av att man tar en för snäv kurva ut från parkeringen från jobbet. Tjat tjat, jag vet. Men det äter upp mig lite inombords. Även om det kan hända vem som helst, när som helst.

Dagar som dessa tänker jag på min fina mamma som får alla mina problem att verka små och nästan obefintliga i jämförelsevis med andras. Hon får mig alltid att inse att "det kunde vara värre". Jag tänker på mina fina vänner som gjorde fick min födelsedag att gå från bra till bäst. (Bilder från kvällen + skärtorsdag kommer, jag lovar!!). Sen tänker jag tillbaka på en kväll för tre år sedan. Den gör mig varm å lycklig.

Stinker vitlök gör jag. Ska nog pussas lite med B. Se om han märker nåt. Ibland kan man ju tro att han är både döv å blind så smaklökarna kanske inte heller är i trim. Haha.

Godnatt! Kram   

2 kommentarer:

Madicken sa...

Du glömde ju att nämna din coola syrra som i och för sig retas när du deppar över din olycka. Men hon är king på att köra lastbil och lastar som en gud. Åker gärna till ikea med dig och lastbilen igen! :-) kram!

Linnéa sa...

fina du!