onsdag 10 augusti 2016

Sista semesterdagen

Nu har mina hjärnspöken lugnat ner sig lite och jag kan känna att det ska bli så himla skönt att börja jobba igen. Jag har ju inte jobbat på en evighet. Ledighet i all ära men rutiner, fasta tider och en längtan efter helgen är inte fy skam det heller. Idag är sista semesterdagen och imorgon börjar allvaret igen. Ganska skönt ändå att få smygstarta upp på en torsdag då helgen inte är alltför långt bort. Åh vilken hatkänsla det är att få komma till ett nytt jobb! Pirrigt men nervöst. Roligt men läskigt. Ångestladdat men glädjefyllt.



I helgen gjorde jag något roligt. Vi hade klubbmästerskap i CrossFit där vi tävlade i lag. Jag fick byta lagkamrat två gånger på grund av skador innan jag till slut hittade rätt. Det var kul att bara få testa på att tävla igen. Det blev en tredjeplats, precis som förra året. Dock var det inte lika många som slogs om platserna denna gång, men en tredjeplats är en tredjeplats. Hehe. 



Nu under denna sista semestervecka har jag passat på att göra all den där nyttan jag tänkt göra i början av sommaren, hehe. Jag har äntligen fått tummen ur och lagt ut min lilla, fina, gula Mini Cooper till försäljning och köpt en ny, större, vit Volkswagen Golf istället (bilder kommer!) Sen har jag slipat och målat byrå, rensat bland gamla skolgrejer, rensat rabatter och planterat om buskar och en hel massa andra saker. Som sagt, det ska bli skönt med rutiner igen. Känns som att jag gjort mycket men också som om jag "sitter av" en massa tid. Jag är helt klart en rutinmänniska. 


Inga kommentarer: