lördag 6 februari 2016

Två störningsmoment just nu

Saker jag stör mig på just nu:

- Folk som säljer begagnade t-shirts i säljgrupper på facebook för 40 kr. Ge till behövande istället!! Eller folk som säljer små porslinprylar för 10 kr "eller bud över". Ingen vill köpa. Gör oss en tjänst och släng dem istället. Droppen var när jag såg ett paketpris med begagnade shorts och kallingar för typ 30 spänn. Snälla sälj inte använda kallingar. Ge dem till välgörenhet där människor inte behöver betala för att ta på sig använda underkläder.

- Folk som har antagit en träning- och kostutmaning och skriver hur bra dem mår på dag 32 av 100 och hur nöjda dem är med sitt "nya" liv. Ett nytt liv som bara håller i 100 dagar?? Ja men vad händer efter dag 100 då? Ska man återgå till samma gamla vanor igen? Jag anser att en hållbar livsstil inte tar slut efter 100 dagar utan håller hela livet ut. Fantastiskt bra om denna utmaning får dig att bli motiverad och ge det lilla extra men siktet behöver vara längre inställt än 100 dagar framåt. Hitta ett kost- och träningsupplägg som är hållbart hela livet. Just saying.

Slutsats:

- Jag bör eventuellt undvika sociala medier för att slippa se detta.

Inga kommentarer: