lördag 31 maj 2014

Maj månad

Idag är sista dagen av maj månad. En månad där jag inte riktigt varit mig själv, en månad där jag inte riktigt har kunnat känna att jag duger. Jag har borrat ner huvudet och bara kört, så pass hårt att den fem veckors-period av praktik jag hade framför mig alldeles nyss redan har gått mot sitt slut. Imorgon är det helt plötsligt 1 juni och jag inleder snart min sista vecka på högskolan för den här terminen.
 
När jag inte levt i min lilla bubbla av ständigt ifrågasättande av min existens har livet varit riktigt fint. Maj månad har ju bjudit på så fabulöst mycket underbara ting, bara man väljer att se dem. Det har varit möhippa för fina svägerskan Marie, gos med Anastasia och kidsen, träning, god mat, bröllop och trädgårdsarbete.
 
Förra veckan fick jag ett brev på posten. I brevet stod allt det där jag egentligen vet, innerst inne, men som jag inte kunnat se på väldigt länge. Det var en fantastisk läsning. Brevet kom från Lina, min underbara vän, som vet precis hur hon ska muntra upp en ledsen tjej som går runt och är osäker på sin roll som människa. Om två veckor åker vi till Norrköping, bara hon och jag, och rår om varandra. Nu känns sommaren plötsligt lite närmare, tillvaron känns lite lättare och jag kan lita lite mer på min egen förmåga.
  
 
Möhippan för Marie blev på Kolmården där hon fick gosa med
spindlar, skorpioner, larver, krokodiler, ormar och hajar.
 
Ruskigt nära att bli biten.
 
Framförhållning.
 
Lilla gose-tösen!
 
Claris ritar av mig.
"Sitt still!"
 
Tillbaka på gymmet efter ett längre uppehåll.
 
 
Frukost i världsklass.
 
Familjen Edlund
 
Du & jag.
 
Fina Emelie och Andreas
 
Jag.
 
Brudvalsen
 
Fika i lärarrummet på praktiken.
 
Älskar GI-maten.
  
Sprang 10 km hinderbana.
Dog lite.
Inte bara av trötthet utan av stolthet över mig själv också!
  
Lätt värt.
 
Kroppen gjorde lite ont.
 
Rosé i kvällssolen.
 
Jobbar hårt när B grillar.
 
På läger med mina fina 3:or och min handledare.  
 
Tomat- och chiliplantor på plats.
 
Fotbollen har varit ett litet plåster på såren denna månad.  

Inga kommentarer: