torsdag 18 augusti 2011

Puss & kram

Första dagen på Willys, check! Var knappt nervös imorse, blev nästan irriterad på mig själv för att jag inte var nervös. Det va som att jag gick dit och bara gjorde det jag skulle, typ.. You fat? (Slang för: ni fattar? för er som missat mitt hemgjorda uttryck). Hur som helst är Carina som lär upp mig kanon och verkligen jätteduktig på att visa och lära ut. Fick sätta mig vid kassan nästan direkt och kan ju säga direkt att kassan på Willys var 100 gånger lättare än den på B & I, där finns det nästan ingen logik alls men det fanns det däremot här.

Måste erkänna att jag gillar sitta i kassan å le mot folk, säga "hej hej!", "på summan?", "var det bra så?" och artigt säga "tack tack" när de betalar kontant. Helt och hållet min grej! Jag gillar att träffa folk hela dagarna istället för att stå böjd över en toalett och hälsa flyktigt på folk som vill in på toaletten som jag håller på att städa. Jag har inte saknat det jobbet en sekund sen jag lämnade det. Så glad för det!

Ledig imorrn och sen jobba 8-13 igen på lördag. (Skönt att mjukstarta med fem timmar till en början.) Match på IP imorrn kväll och på lördagkvällen blir det badtunna ute hos Storken. Ser fram emot en bra, mysig och spännande helg!   

Kraaaaam!

Inga kommentarer: