torsdag 25 augusti 2011

Fear of the dark

Min vecka har varit helt upp och ner. Toppen ena sekunden och botten andra. Har gått å väntat på att chefen från Willys ska ringa och när han väl gjorde det fick jag bara ett pass den här veckan, kändes jobbigt då jag kunnat uttnyttjat veckan bättre. Men fick också schema för tre veckor framöver så det var skönt det. Gick upp till skolan och anmälde mig som vikarie tills att jag har samlat på mig mer timmar på Willys. Jobbar från och med nästa vecka cirka 50 % på Willys. Så jag hoppas att skolan ska ringa nästa vecka de dagar jag inte jobbar där.

Har varit hemma och myst med Claris två dagar denna vecka. Jag hoppas hon hade mysigt trots att jag var tråkig och kort om tålamod vissa stunder. Men att vänta på att chefen skulle ringa gjorde mig halvt galen och ostabil. Vi har i alla fall varit å shoppat på lager 157, fikat, läst böcker, spelat memory, ritat och cyklat. Att va "bonusmamma" är skitsvårt vissa stunder när tålamodet fattas och humöret är på botten.. Men det är fascinerande hur snabbt man glömmer bort de jobbiga stunderna när Claris kollar på en och säger "du är min bästaste Amalia" fast att jag bara hjälper henne med stövlarna eller när Cappen kryper upp hos mig i soffan och säger "min Amalia..".

Hade en välbehövlig tjejkväll hos LSD igår. Skönt att bara träffas och prata om de mest oväsentliga sakerna här i välden. Som till exempel hur vi gillar våra bananer. (Hanne vill att de ska va gula med lite bruna prickar på medan jag å LSD gillar halvt omogna bananer som är grön-gula i färgen). Men även västenliga saker som skola, framtid och jobb. Skönt att ventilera sig om sånt. Det var en skön kväll med en god vitlöksdipp! (Var bara tvungen att nämna)

Imorrn är det jobb som gäller igen och det ska bli så kul! Så otroligt ostimulerande att bara gå hemma. Har dock gjort en massa bra saker igår och idag: handlat, vart på återvinningen, tvättat all tvätt, städat HELA lägenheten och diskat. Så jag är lite nöjd ändå. Nu är det fint till helgen!

Kram  

Inga kommentarer: